روشهای آمارگیری منابع[ویرایش] منوی ناوبریSurvey MethodologySurvey methodologyو
میانگینمیانگین حسابیمیانگین هندسیمیانگین همسازمیانهمددامنهانحراف معیارضریب تغییراتصدکدامنه بین چارکیواریانسچولگیکشیدگیگشتاورال-گشتاوردادههای گروهبندیشدهتوزیع فراوانیجدول پیشایندینمودار میلهایدونمودارهنمودار جعبهاینمودار کنترلهمبستگینگارنمودار جنگلیبافتنگارنمودار Q-Qنمودار توالینمودار پراکنشنمودار ساقه و برگنمودار راداریاندازه تأثیرخطای استانداردتوان آماریتعیین اندازه نمونهطراحی آزمایشآزمایش تصادفیانتساب تصادفیتکرار آزمایشبلوکبندیآزمایش عاملیطراحی بهینهتوزیع نمونهگیریآماره بسندهفراتحلیلآماره ترتیبیآماره کاوشیمقدار رکوردکامل بودنخانواده نماییآزمون جایگشتیآزمون تصادفیدنتوزیع نمونهایبوتاسترپینگآماره Uکاراییآمار باثباتاحتمال بیزیاحتمال پیشیناحتمال پسینبازه مورد قبولعامل بیزبرآوردگر بیزیبرآوردگر بیشینهگر احتمال پسینضریب همبستگی پیرسونهمبستگی جزئیاختلاطضریب تشخیصرگرسیون ساده خطی(en)کمینه مربعات خطیمدل خطی عمومی(en)رگرسیون خطی بیزی(en)خانواده نماییرگرسیون لجستیکرگرسیون دوجملهای(en)پواسونکاپای کوهنجدول پیشایندیمدل گرافیرگرسیون پواسونآزمون مکنمارتجزیهتخمین روندفرایند ماناتصحیح فصلیبودنهموارسازی نمایی(en)همجمعیعلیت گرانجرآماره Q(en)آماره دوربین-واتسون(en)خودهمبستگیتابع خودهمبستگی جزئی(en)تابع خودهمبستگی تقاطعی(en)آرمامدل آریماگارچاتورگرسیو برداریتخمین طیفیتحلیل فوریهموجکتابع بقا(en)برآوردگر کاپلان-مهیرآزمون لگرتبهای(en)نرخ خرابیمدل خطرهای متناسب(en)مدل زمان خرابی شتابیده(en)بیوانفورماتیکزیستسنجشیکارآزمایی بالینیمطالعاتهمهگیرشناسیآمار پزشکیآکچوئریسرشماریآمار جرم(en)آمار جمعیتشناسی(en)اقتصادسنجیآمار ملی(en)آمار رسمی(en)جامعه آماریروانسنجی
روشهای آمارگیریبازاریابیپیشبینیتحقیقات بازاریابیجمعآوری دادههاروانسنجیروشهای ارزیابیروشهای پژوهشنمونه (آمار)
آمارجامعه آماریآمارهنظرسنجیهاسرشماریهابازاریابیروانشناسیسلامت عمومیجامعهشناسی
روشهای آمارگیری
پرش به ناوبری
پرش به جستجو
در آمار کاربردی، روشهای آمارگیری روشهایی برای نمونهبرداری از یک جامعه آماری هستند که به منظور بهبود میزان پاسخ و دقت پاسخ به آمارگیری تدوین میشوند. سنجههای اندازهگیری شده آماره نام دارند که به منظور استنباط آماری در مورد کل جامعه طراحی میشوند. گهگاه آمارههایی توصیفی نیز گردآوری میشوند. نظرسنجیها، پرسشنامهها، و سرشماریها در مورد وضعیت سلامت یا بازار مثالهایی از آمارگیری هستند. آمارگیری ابزار مهمی برای تحقیق در مورد جنبههای مختلف جامعه است و اطلاعات مهمی را در اختیار میگذارد؛ از جمله زمینههایی که آمارگیری در آن کاربر دارد به بازاریابی، روانشناسی، سلامت عمومی، و جامعهشناسی اشاره کرد.
منابع[ویرایش]
Groves, R.M.; Fowler, F.J.; Couper, M.P.; Lepkowski, J.M.; Singer, E.; Tourangeau, R. (2009). Survey Methodology. Wiley Series in Survey Methodology. John Wiley & Sons. ISBN 9780470465462. Retrieved ۲۰۱۴-۰۲-۱۰..mw-parser-output cite.citationfont-style:inherit.mw-parser-output qquotes:"""""""'""'".mw-parser-output code.cs1-codecolor:inherit;background:inherit;border:inherit;padding:inherit.mw-parser-output .cs1-lock-free abackground:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/65/Lock-green.svg/9px-Lock-green.svg.png")no-repeat;background-position:right .1em center.mw-parser-output .cs1-lock-limited a,.mw-parser-output .cs1-lock-registration abackground:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d6/Lock-gray-alt-2.svg/9px-Lock-gray-alt-2.svg.png")no-repeat;background-position:right .1em center.mw-parser-output .cs1-lock-subscription abackground:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/aa/Lock-red-alt-2.svg/9px-Lock-red-alt-2.svg.png")no-repeat;background-position:right .1em center.mw-parser-output div[dir=ltr] .cs1-lock-subscription a,.mw-parser-output div[dir=ltr] .cs1-lock-limited a,.mw-parser-output div[dir=ltr] .cs1-lock-registration abackground-position:left .1em center.mw-parser-output .cs1-subscription,.mw-parser-output .cs1-registrationcolor:#555.mw-parser-output .cs1-subscription span,.mw-parser-output .cs1-registration spanborder-bottom:1px dotted;cursor:help.mw-parser-output .cs1-hidden-errordisplay:none;font-size:100%.mw-parser-output .cs1-visible-errorfont-size:100%.mw-parser-output .cs1-subscription,.mw-parser-output .cs1-registration,.mw-parser-output .cs1-formatfont-size:95%.mw-parser-output .cs1-kern-left,.mw-parser-output .cs1-kern-wl-leftpadding-left:0.2em.mw-parser-output .cs1-kern-right,.mw-parser-output .cs1-kern-wl-rightpadding-right:0.2em- Wikipedia contributors, "Survey methodology," Wikipedia, The Free Encyclopedia, (accessed February ۱۰، ۲۰۱۴).
ردهها:
- روشهای آمارگیری
- بازاریابی
- پیشبینی
- تحقیقات بازاریابی
- جمعآوری دادهها
- روانسنجی
- روشهای ارزیابی
- روشهای پژوهش
- نمونه (آمار)
(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.264","walltime":"0.329","ppvisitednodes":"value":2162,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":321697,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":35456,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":16,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":33,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":1748,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":0,"limit":400,"timingprofile":["102.12% 245.193 15 الگو:Navbox","100.00% 240.106 1 -total"," 49.35% 118.504 1 الگو:آمار"," 47.30% 113.572 1 الگو:Navbox_with_collapsible_groups"," 45.04% 108.152 1 الگو:یادکرد_کتاب"," 16.15% 38.773 33 الگو:پم"," 2.23% 5.364 1 الگو:چپچین"," 1.70% 4.082 1 الگو:پایان_چپچین"," 1.48% 3.544 1 الگو:پانویس"," 0.78% 1.876 2 الگو:•"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.103","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":2808770,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1326","timestamp":"20190425224850","ttl":2592000,"transientcontent":false);mw.config.set("wgBackendResponseTime":97,"wgHostname":"mw1239"););